photo+

Jag vill visa bilder som jag tror kan uppskattas och locka till ett större fotointresse. Min ambition är att visa att det går att skapa bilder utan att ha tillgång till dyra kameror och objektiv. Att man med enklare redigeringskunskaper kan skapa underverk och att sortering av bildmaterial är viktigt. Jag ger också exempel på aktuella och kommande kameror,objektiv och tillbehör och beskriver olika egenskaper.

Köpenhamn 2005

Publicerad 2014-01-06 23:51:22 i Foto,

2005 i januari besökte jag Köpenhamn med min nya Sony V3. Jag hade varit fotopassiv från år 2000 då jag o min familj drabbades av en svår händelse. Åren efter 2000 kunde jag inte förmå mig att fotografera i någon större utsträckning men så kom förmågan åter (tiden läker). 



Copyright aky

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Arne K

Foto vann mitt intresse som 12 årig grabb. Pappa hade köpt en Zeiss Ikon Ikonta 6x6 med vanlig film och det blev i huvudsak mitt "arbetsredskap" på födelsedagar och bland kompisar. Sedan dess har mitt intresse gått upp o ner, mest upp. Jag är amatör och intresserad av fotograferandet som konstform. Jag gillar gatufoto, arkitektur och natur. För mig är fotograferandet något som sker med min intuition påslagen och jag försöker jag låta bli att fundera för mycket utan låter fotograferandet bara ske. Har en Nikon D90 med olika objektiv men det fasta 35mm är nog det mest använda för tillfället. Jag har jobbat som Utbildare inom olika företag och blev leg.psykoterapeut 1987. Jag heter Arne Krenzisky o Du finner mig också på www.krenzisky.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela